Hello Silver

június 27, 2016

Még anno ígértem, hogy ha visszamegyek silverbe akkor írok egy áttekintést, hogy eddig hogy állok, mik a viszonyaim az egyes hősökkel és lane-ekkel stb. Igaz, hogy most már egy jóideje, hogy megint ott vagyok, de eddig mindig volt ennél aktuálisabb téma, és titeket se akartalak halálra untatni vele ha nem játszotok és egyeltalán nem is érdekel, de csak a saját fejlődésem miatt is mindenképp megírtam volna ezt előbb vagy utóbb. Egyébként szeretnék majd egy ilyet akkor is ha kijutottam goldba (nagyon reménykedem, hogy össze fog jönni). Bevallom a platinum már egyeltalán nem cél, annyi játékórát már nem ölnék ebbe bele, ha esetleg még jóval a szezonzárás előtt meglesz a gold és unatkozok akkor valószínűleg megpróbálkozom vele, de nem leszek szomorú ha nem sikerül. Ami egyébként valószínűleg nem fog, most is csak azért látom aktuálisnak ezt a témát, mert jelenleg szüneteltetem a rankedezést. Már említettem pár hete, hogy silver3 promóba voltam, ahonnan kb egyhuzamba zuhantam vissza silver5-be, konkrétan majdnem nyerés nélkül, mert a csapattársaim trollkodtak, feedeltek, flameltek, afkoltak, ragequiteltek vagy csak úgy alapból agyilag zoknik voltak. Most inkább arra fogok koncentrálni, hogy minnél több hőssel meglegyen a lvl6-7. Igaz, hogy semmi értelme, de akkor is. Egyébként már azon is gondolkoztam, hogy írok a játékostámogatásnak, hogy az mégis micsoda, hogy 20 ranked meccsből 16-on a fentebb említett dolgok történtek (és ebből 10 volt 4v5), de nem találtam a megfelelő topikot, ma viszont belefutottam egy játékos elégedettségi kérdőívbe, és jól leírtam nekik a magamét.


Először is egy gyors áttekintés, aztán a következő bejegyzésekben -holnaptól- lanenként szeretném kielemezni a kedvenc hőseimet.

Ha minden igaz egy régebbi bejegyzésben már említettem, hogy 2013-ban regisztráltam az accountom, 2014 őszén kezdtem el játszani (csak és kizárólag aramot), és 2015 kb február körül sikerült elérnem a lvl30-at. Onnantól kezdve is még csak aramoztam, a normalt csak onnan ismertem amikor Áront néztem ahogy játszik (egyébként egyik kedvenc elfoglaltságom még a mai napig is másokat spectatelni, akár simán a kliensből, akár valamilyen streamen, így is rettentően sok mindent tanultam) aztán valamikor nyáron elhatároztam, hogy akkor ha törik ha szakad, akármilyen béna és tapasztalatlan is vagyok, én bizony normálozni fogok. (jó bevallom amúgy nagyon néha játszottam Áronékkal ha sokat nyüstöltek, így eddigre volt már 8 normal játékom) Így, hogy egyedül vágtam bele a vakvilágba Orianna supporttal kezdtem. Azóta se tudom honnan szedtem ezt a hülyeséget, de amúgy Miss Fortune-al meglehetősen jól működött. Szerintem nem volt még 20 normal winem se amikor kitaláltam, hogy elmegyek rankedezni, így azóta is összeteszem a 2 kezem, hogy silverbe kerültem. Igaz csak 5-be, de nekem már az hatalmas öröm volt. Utána majdnem sikerült a 4 is, de egy lose széria után úgy döntöttem, hogy bőven jó helyen leszek itt, és elkezdtem normalozgatni, egészen szezon zárásig. Miután megkaptam a kis szürke keretemet úgy gondoltam, hogy már vagyok olyan tapasztalt, hogy újra belevágjak a rankedezés világába így nekiveselkedtem és egészen silver1-ig jutottam. Talán már itt meglett volna a gold ha nem indul egy új szezon közbe. 

A besorolókat nagyon sokáig nem akartam lejátszani, látván, hogy még a goldos ismerőseimet is bronzba dobálta. Úgy voltam vele, hogy ha én egyszer oda kerülök akkor a büdös életbe nem fogok soha kijönni. Normal játékaim során kipróbáltam az összes lane-t, és több számomra új hőst is, de egyenlőre még mindig supportként éreztem magam a legmagabiztosabbnak. A legelső meccseimet így is játszottam le, de be kellett látnom, hogy elég lehetetlen küldetés, így erőt vettem magamon és bevállaltam az adc-t és a midet is. A 10 meccs után pedig bronz1-ben kötöttem ki. Az a poén, hogy utána fogtam magam és felmentem 90 valahány pontig lose nélkül, még örültem is magamnak, hogy egy fél napot voltam csak bronzos, aztán kikaptam egy troll jungelest, és utána csak loseoltam és loseoltam és loseoltam egész addig amíg ki nem kötöttem bronz3-ba. És ne tudjátok meg hányszor eljátszottam ezeket a köröket, majdnem 3 hónapig szenvedtem itt és elég sok mindent megtanultam. 
# Bizonyos emberek tényleg okkal vannak bronzba, főleg 4-5 környékén, bizonyosak viszont nagyon nem. Soha ne becsüljük le az ellenfelünket, még akkor se ha a lolskilles statjai se túl fényesek. 
# Nem túl szerencsés hirtelen felindulásból duozgatni másokkal, főleg ha nem csak az előző csapatot invelitek újra, hanem ő a saját random ismerőseit is. Hányszor kaptam úgy ki baromira, hogy volt egy jó meccsem valakivel, elmentem vele újra, és olyat loseoltunk, hogy "öröm" volt nézni.
# Minimum 3 sorozatos vesztes meccs után, vagy egy nagyon könnyű után érdemes pihenőt tartani és nem erőltetni tovább a dolgot.
# Soha ne engedd, hogy elkunyerálják tőled a lane-d, hacsak nem vagy nagyon magabiztos a másik poszton is ahova menned kéne.

Jelenleg tehát újra silverbe tevékenykedem adc, mid és supportként. Amióta beszippantott a ranked világa nagyon ritkán játszom normalt, így nagyon új hősöket sincs lehetőségem kipróbálni (már csak azért se, mert ahogy fentebb írtam jelenleg normalon a lvl6-7 a cél, valamint a ládák és a kulcsok, amiket nem szerezhetek olyan karakterekkel akik nincsenek meg), ezért a hős repertoárom aránylag kicsi, és nem is kifejezetten meták, de igyekszem belőlük kihozni a maximumot, amit majd a következő napi bejegyzésekben meg is mutatok. Tulajdonképpen azon kívül, hogy a ranked "világa" sokkal jobban tetszik, az új hősválasztás is hozzájárul ahhoz, hogy simán normál játékhoz ne legyen kedvem. Ha nem pickelem ki a supportot, márpedig nem mindig fogom, akkor akár 20-30 perc is azzal telik el, hogy meccset keres, és valószínűleg a második lanem fogom kapni, ahova nem is biztos, hogy sok kedvem van menni, így ha már ennyi időt el kell pocsékolnom, akkor inkább mennék aramot újra. Egyébként vegyes érzelmeim vannak ezzel az új hősválasztással kapcsolatban. Az nagyon tetszik, hogy a 2 közül valamelyik választott lanem mindenképp megkapom, de ez a hosszú várakozási idő egyszerűen borzalmas.

Nem tudom még, hogy miket fogok megemlíteni vagy miket nem a soron  következő posztokban, de a biztonság és a könnyebb érthetőség kedvéért itt egy kis "szótár".
Gank: amikor főleg meglepetésszerűen próbálsz segíteni a csapattársaidnak megölni valakit, leginkább a jungeles dolga.
Farm: az ösvényeken lévő kis "szörnyek" megölése, az a lényeg, hogy te üsd bele az utolsót, így aranyat kapsz, amiből megveheted a szükséges dolgaidat.
Feed: Amikor valaki nagyon megszalad a gyilkosságokkal, akkor mondjuk, hogy "el van feedelve" értelemszerűen minnél többet ölt valaki, annál több aranyat szerez, és annál több dolgot tud venni, amivel annál erősebb lesz.
Adc: a csapat lövésze, az alsó ösvényen tevékenykedi. (bár vannak olyanok akiket topra vagy jungelbe is lehet vinni)
Support: a támogató játékos, az ő dolga, hogy megvédje az adc-t, wardokat helyezzen el (azok olyan kis bigyók amikkel több rálátás nyílik a térképre, és az a jó ha minden csapattárs is műveli) és ha tud akkor kezdeményezzen csapatharcokat.
Tank: azok a karakterek akiknek több életerejük/páncéljuk/varázsellenálásuk van, és jóval nehezebb őket megölni. (csapatharcokban nekik kell legelől lenniük, hogy valamelyest védjék a többieket)
Stun: kábítás, amikor x másodpercig nem tud az eltalált fél mozogni és képességeket használni.
Silence: hasonló a stunhoz, csak lehet benne mozogni, képességeket használni viszont szintén nem, csak az autoattackokat.
Autoattack: minden hősnél az alaptámadás, elég gyenge, de farmolásra vagy adc-k esetében akár ölni is tökéletes.
Sárkány: bizonyos erősítéseket ad a csapatnak, nem rég volt egy frissítés is velük kapcsolatban, így talán már még érdemesebb odafigyelni rájuk.
Baron: hasonló a sárkányhoz, csak jóval nehezebb megölni, és nem halmozódnak a hatásai, tehát ha egyszer megöltétek, akkor x percre erősebbek lesztek, aztán elmúlik, és ha megint szeretnétek akkor újra meg kell ölni.
Ignite/égetés: olyan idézői képesség amit bármelyik hős vihet magával, és ha rárakod az ellenfeledre "meggyúllad", általában a középső ösvényre szokták vinni, hogy könnyebben el lehessen intézni az ellenséget.
Cooldown: ha elnyomtad az egyik képességedet akkor az X másodpercig nem lesz újra bevethető, ezt hívják cooldownnak. 
Ulti: 6-os szinten válik elérhetővé, minden hősnek a legerősebb (vagy akár leghasznosabb) képessége, a cooldownja viszont a legtöbbjüknél percekre korlátozódik, szóval jóval ritkábban lehet használni.
OP: over powered, olyan hős vagy képesség ami nagyon erős vagy hasznos.
Healer: olyan hős aki "gyógyítani" tudja a csapattársait, magyarul X mennyiségű életet tud nekik visszatölteni bizonyos időközönként.
Counter: bizonyos hősök erősebbek mások ellen és fordítva, a biztosabb nyerés érdekében célszerű countereket pickelni az ellenfélre.
Lane: az ösvények ahol a jungelest leszámítva a többiek farmolnak, a lane fázis olyan 10-15 percig szokott tartani, persze a jungeles segítségével, vagy nélküle is lehetnek már gyilkosságok, de az igazi teamfightok/csapatharcok csak kb olyan 15 percnél kezdődnek.
Idézők szurdoka: Itt játszódik a legtöbb normál és rangsorolt meccs, legalábbis az 5v5-ök.
ARAM: (all random all mid): Véletlenszerűen kapsz egy karaktert és mindenki ugyan arra az ösvényre megy.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe