Fogyókúra #1

június 18, 2016

Tudom, hogy azt mondtam az előző vasánapi mókában, hogy ezen a héten a 2 új cicámat szeretném bemutatni nektek, de a majdnem egy hétig tartó eső miatt az istenért se tudtam normális fényképet készíteni, róluk szóló bejegyzés pedig minimum egy fotó nélkül elég bután nézne ki. (És még a végleges nevüket se sikerült szegénykéimnek kitalálnom) Ha minden jól megy akkor viszont talán jövőhéten végre találkozhattok ti is velük ^-^
 
Most viszont helyette arra gondoltam beszámolok arról a "fogyókúrás - egészségesebb életmódos" dologról amit kb pont egy hete kezdtem el. (Főleg ha már egy januári bejegyzésben kitértem rá, hogy szeretnék belevágni és erről nyomot is hagyni)



Ha fogyókúráról van szó, sajnos sose vagyok olyan kitartó, mint ahogy kellene, mivel ha egy héten belül nem látok szembetűnő változást, megunom és abbahagyom. Ha mégis tovább bírnám, akkor egyszercsak közbe jön valami amitől felborul az egész jól eltervezett dolog, és azért adom fel, mert ha megengedhettem egy kis kilengést ma, akkor holnap is megengedhetem, és holnap után is, aztán azt veszem észre, hogy ugyan úgy eszem a szokásos chipseim, pizzáim meg hamburgereim. 

Eddigi életem során szerintem olyan 16 éves koromtól kezdve mindig volt egy időszak amikor rámjött, hogy húú hát én most baromira le fogok fogyni, elérem az álomsúlyom - ami 49 kg - és minden szép és jó lesz. Viszont ahogy fentebb olvashattátok bizonyos okok miatt eddig még sose jött össze. (Egyébként az a poén, hogy akkor csak olyan 52 kg körül voltam, így annyira nem is kellett volna magam megerőltetni, mint most, hogy majdnem 10 kg-t kéne hozzá leadnom)

A hagyományos diétáknak sosem voltam híve, most is olvasgattam őket, de hát ezt nem ehetek, meg azt se, sőt amazt se, ami nálam azért is nagyon kellemetlen, mert borzalmasan sok mindent nem eszek meg, pl a sült/főtt zöldségekkel a világból ki lehetne kergetni, és ha folyamatosan olyan dolgokon kéne élnem amiket nem szeretek, akkor csak nyűgös lennék, és méginkább abba akarnám hagyni. Így visszatértem - mert amúgy eddig mindig ezt alkalmaztam - a kalóriaszámláláshoz. Alapból egyébként is én is azt vallom, hogy semmi sem hízlal és nem olyan káros kis mennyiségben. 
Persze azért vannak dolgok amiknek a hamarabbi eredmény érdekében búcsút intettem; gyorskaják, sütemények, pékáruk, rántott húsok, sültkrumpli, édes üdítők, tészták (pápá imádott tésztasaláta), cukrok, stb. Először azt hittem még ez is nehéz lesz, de nem vágyódom utánuk, tulajdonképpen régen se voltak szervesen az életem részei, de ha volt itthon akkor persze, hogy ettem belőle, mert miért ne, de így, hogy kitűztem egy célt, ellen tudok állni.
Még annyi mázlim van egyébként, hogy főzve, sütve nem, de nyersen viszont imádom a zöldségeket, úgyhogy aránylag könnyű volt átpártolni a zöldséges-gyümölcsös vacsira (általában almát eszem répával). Reggelizni sose szoktam, így már csak az ebédet kell megoldani, de találtam egész jó diétás recepteket. Eddig a szezámmagos sültcsirke a kedvencem.

Mozgásként egyenlőre csak szobabicózok, de tervben van valami torna féleség is, ha más nem legalább valami olyasmi ami a kimondottan a combokat formálja, mert igazából ott van rajtam több felesleg. 

A biztos(abb) eredményért újra elkezdtem használni a Kalóriabázist, így ha nem is teljesen pontosan de aránylag elég jól nyomon tudom követni, hogy miből mennyit ettem, és az hány kalóriának felel meg. Szívem szerint nyár végére elérném a 49-50 kg-t, de ahhoz napi szinten nagyon kevés kalóriával kellene beérnem ami nem egészséges, így kompromisszumos megoldásként szeptember 30 lett a végső cél. (Bár ha tényleg nem néztem be semmit, és aránylag stimmelnek az adatok akkor tegnap kicsit több, mint 700 kalóriát vettem magamhoz az oldalon előírt 1300 helyett, és teljesen oké volt minden, nem éheztem, nem voltam rosszul meg semmi. Csak örülni tudnék ha előbb meglenne az álomsúlyom) (Egyébként szerintem az egyik legnagyobb baj ezzel az oldallal, hogy ha nem valami alap ételt viszel fel, pl abonettet ami konkrét kalória, hanem valami saját magad által csináltat, nem biztos, hogy megtalálod a válaszható ételek között. Bár te is vihetsz fel újat, én nem igazán értek ehhez, így mindig a meglévők közöl próbálom azt kiválasztani aminek az alapanyagjai és mennyiségei leginkább hasonlítanak az enyémhez, de még így is nehéz teljesen pontos eredményt kapni. A másik pedig, hogy elengedhetetlen egy mérleg, amikor legutoljára próbálkoztam annak hiánya nélkül szerintem olyan marhaságokat írtam az adagokra, hogy visszagondolni is fájdalmas rá)

Most, mivel sikerült rátalálnom pár nagyon finom, kevés kalóriával rendelkező ételre, nyár révén sok a friss zöldség és gyümölcs, valamint végre van egy konyhai mérlegem is, úgy érzem, hogy képes leszek végigcsinálni.

Jelenleg egy hét telt el, és eddig súlyra kicsit több, mint 1 kg-val vagyok kevesebb, a combjaimból 2-2 cm-t faragtam le, a csipőmból szintén, has/derék részről pedig 3 cm-t, úgyhogy azt hiszem elég eredményes hét volt.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe