sweet memories 4

május 19, 2016

Be kell vallanom elég nagy mázlim van, mert annak ellenére, hogy egy rakás ötletem van ehhez a poszthoz, nem igazán volt kedvem nekiállni egyiknek se, egy teljesen más bejegyzés miatt nézegettem a piszkozataimat amikor megtaláltam ezt. Itt még egy kósza gondolat se volt a "sweet memories" mégis azt hiszem teljesen tökéletesen passzol a témába. A régi és az újabb leglátogatottabb oldalaimat szedtem össze, kiegészítve a regisztráció körülményeivel vagy egyéb más dolgokkal.

Először is amiket már nem használok:

Citromail
Szerintem kb ez volt az első oldal amire először regisztráltam. (És ennek elég nagy a valószínűsége, hogy tényleg így volt, mivel e-mail cím nélkül nehéz lett volna máshova, hacsak nem használtam a papáékét, de azt hiszem nem) Nem is tudom mikor történhetett, mert sajnos nem léptem be elégszer és letörölték, pedig olyan szívesen olvasgatnék vissza régi e-mailokat, de olyan 2004 és 2006 között valamikor. Tisztán látom magam előtt ahogy ülök a papáéknál az irodában és épp pötyögöm befele, hogy Xiaoyu, aztán kidobta, hogy az már foglalt. Eléggé elkeseredtem, de aztán végül Xiaoyu13 lettem, és úgy örültem az első mail címemnek mint majom a farkának (annak ellenére is, hogy azóta mennyire utálom a számokat a nevekben). Apa aztán sokszor rá akart venni, hogy csináljak inkább Freemail-t, de nekem az sose tetszett.

Gportal
Itt nagyon sok oldalunk volt anno, mind Ichivel mind Tündével, sokra nem is emlékszem, de a teljesség igénye nélkül felsorolom azokat amire igen: xiaoyu.gp, jin-hwo.gp, asukalili.gp, kawaiik.gp, ghostheart.gp, ezek mind az Ichivel közösek (és a kawaiisról már többször is meséltem), amiket a Tündével csináltam azok közül egyik se tartott sokáig, azt tudom, hogy volt egy animés meg egy Jonas Brotheres (de minek?), viszont a címük egyeltalán nem ugrik be. Ha minden igaz akkor sorjába vannak, tehát ezek szerint az első regisztrációm gportálra 2007 április 18.-án történt, magára a pillanatra nem emlékszem, csak valami olyasmire, hogy nagyban próbálkozom valami épkézláb kinézetet összehozni, ami talán rózsaszín volt, aztán nem sokkal utána menni kellett valami sulis gálára(?). A Xiaoyu-s oldalt nagyon szerettem, az internet mindenféle sötét bugyraiba bemászkáltam képekért, egész szép látogatottsága is volt amíg csináltuk, de sajnos nem láttuk sok értelmét, úgyhogy viszonylag hamar be is zártuk. Viszont még ezzel párhuzamosan futott a másik kettő, akik a címük alapján szintén a kedvenc Tekken karaktereinkről szóltak, de mostanra már egyiksem az eredeti mivoltában látható, az előbbiből "ikon bázis" lett, az utóbbiból pedig design próbálgatós oldal. Ezek után következett a Kawaiik.gp, amit személy szerint imádtam, vele is húztuk a legtovább, majdnem 3 évig, egyszer még a gportál főoldalára is kikerültünk, sajnos viszont az a képfeltöltő oldal ahol a cuccainkat tároltuk úgy nézem már nem üzemel, mert elég ramatyul néz ki szegény oldal. És végül a legutolsó közösünk a Ghostheart, itt már úgy érzem mindketten eléggé bele voltunk fásulva a gportálosdiba, nem is húzta ez se sokáig.

Neveldék
Ezekről nem igazán tudok sok dolgot mondani, annyira nem maradtak meg az emlékezetemben, azt tudom, hogy volt ugyebár egy tevém, ami abban az időben teljesen magától értetődő volt, egy pingvinem és egy kutyám. Ők biztosan, aztán még ki tudja. Valószínűleg mindegyik nagyon kreatívan a Xiaoyu nevet kapta. Konkrétan törtenet csak a pingvinemről tudok mesélni, arról is csak egyet, épp nézegettem, hogy mit tanítsak meg neki, és volt egy olyan, hogy Rabbi, mivel még csak általános iskolás voltam és németes, teljesen azt hittem, hogy ez a rabbit, ami ugye angolul a nyúl, szóval tisztára fellelkesültem, hogy nyúl lesz a pingvinem, aztán mikor megtanulta nem értettem, hogy miért ácsorog ott kis barna kalapban.

Myvip/Iwiw
A Myvipet nagyon szerettem, az Iwiw-et viszont annyira sose tudtam megkedvelni, oda nem is nagyon léptem be, csak ha kaptam mailt arról, hogy valaki barátnak jelölt, vagy esetleg üzenetet küldött. Sajnos már Myvipre se mindig tudok most már belépni, mert nem emlékszem a jelszavamra, és hiába küldetem ki, nem mindig kapom meg, még a spam-be sincs, pedig feljárnék többször nosztalgiázni, úgy emlékszem, hogy 2006-ba regisztráltam még a Tünde szobájában. Amikor még csak mesélt róla akkor valahogy teljesen máshogy képzeltem, egy nagy fehér oldalt láttam magam előtt, amin van egy kép rólad, és abból mindenféle nyilak indulnak ki az ismerőseid féle. Amikor megmutatta eléggé meg is lepődtem, hogy hát ez meg micsoda. Egyből be is léptem rengeteg klubba, és persze ott volt a kedvencem, hogy az ICQ-hoz mindenki olyanokat írt, hogy sok, meg több mint neked... stb Na és persze a parák amikor már meg tudtad nézni, hogy ki nézte megaz adatlapodat. Hiányoznak ezek a régi szép idők.

MSN
Hát ha ebbe részletesen minden emlékemet kitárgyalva belemennék akkor még jövőhéten is itt ülnénk, szóval megpróbálok csak a "legfontosabbakra" kitérni. Ezzel is a Tündénél találkoztam először, alig vártam, hogy nekem is legyen végre otthon netem és felléphessek, ami egész hamar meg is valósult, de nagyot csalódtam amikor kiderült, hogy az a nagyon régi, nagyon gagyi verzió van fent a gépen, de az első pár napban kénytelen voltam azt használni, szóval nem voltak még mókás nevek, mindenféle smileyek, színek és társaik, se sok partner. Szóval eléggé el voltam kámpicsorodva, de aztán Tünde megmentett és letöltötte nekem az akkor legújabbnak számító verziót. Először természetesen én is neki estem a hangulatjeleknek és majdnem minden szóra és betűre mentettem le valamit, amiket igazából nem csak olvasni volt idegesítő, hanem akkor is amikor nem tudtad elküldeni, mert 5-nél több féle volt benne, szóval ennek a smiley mániának elég hamar búcsút intettem és aztán tényleg csak a legfontosabbakat csórtam el. Hajaj úgy érzem ennek inkább majd szánok egy külön bejegyzést, mert ez ide még rövidre fogva is hosszú lenne.

Plurk
Ezt aránylag elég sokáig használtam, Ichivel egyszerre regisztráltunk rá, mert anno minden gp-s oldalon volt, és már tök kíváncsiak voltunk, hogy mi lehet ez. Hála az oldalon lévő pontos dátumnak azt is tudom, hogy ez 2009 október 21-én történt. Arra a napra kimondottan emlékszem mert épp beteg voltam, és aznap kaptam anyumtól egy tök aranyos pandás fölsőt, valamint éppen azt a mániámat éltem, hogy decora akarok lenni. Sok hülyeségemet kiírogattam oda, nagyon szerettem is, és sok mindenkit meg is ismertünk általa, most viszont már lassan 5 éve, hogy nem használom, a legutolsó üzenetemet 2011 augusztus 6-án írtam ki Dávidnak, a szeretlek-et oroszol, aztán valószínűleg örökre befagyasztottam a karmám.

Pupe
Az msn mellett a másik olyan szerelmem amit azért kellett abbahagynom mert megszűnt. Bár ez nem teljesen igaz, mert még működik, csak éppen hiányoznak róla az eventek, amik számomra elég fontosak voltak, úgyhogy inkább ott hagytam az oldalt. (Legalábbis úgy tudtam, hogy nem szűnt meg, de most, hogy be akartam linkelni a babámat, csak egy nagy fehérség jött be, ezekszerint akkor már mégse működik) Azt hiszem 2010 márciusa körül regisztrálhattam, bár már előtte is sokszor hallottam róla. A régi blogomon futottam össze egy lánnyal és ő ajánlotta, hogy próbáljam ki, és igaz először nem nagyon értettem, hogy mi értelme van annak, hogy feltöltögetem a cuccaimat amiket éppen vettem (akkor ennek még nem volt olyan nagy divatja mint mostanság) és mások kommentálnak nekem, de aztán hamar beleszerettem, és nem csak ezért, hanem az egész hangulata olyan barátságos és aranyos volt, mindenki kommentelgette, hogy suteki meg cute és jöttek a különböző smileyek is.. és közben még volt egy avatarom is amit cukibbnál cukibb ruhákba öltöztethettem a kommentekből kapott masnikból.. istenem, úgy hiányzik. 

Fashiolista
Erre az oldalra fogalmam sincs, hogy keveredtem fel, arról meg végképp, hogy mikor, de a ruhákat amiket legutoljára szívecskéztem elnézve, valamikor 2012-be. Pár hirtelen felindulásból nem is nagyon használtam, úgyhogy túl sok mondani valóm nem igazán van róla.

Listography
Ezt az oldalt is kerek egy napig használtam, mondjuk azt eléggé élveztem, de nem igazán tudtam ennél több dolgot összeszedni listákba.

Azt hiszem nagyjából ennyi lett volna azoknak az oldalnak a listája amikre még emlékszem és amiknek már búcsút intettem, és akkor most lássuk a még mindig használtakat.

Blogger
Ide még akkor tévedtem át amikor még nagyban szerkesztettük gportálon a Kawaiik.gp-t (2009 szeptember), de úgy éreztem, hogy nekem szükségem van egy rendes blogra, mert az nem járja, hogy mindig az aznapi frissekhez írogattam ki, hogy éppen mi történt velem. Szóval megnyitottam az Éjjeli-lepke elődjét, a PinkuPikachu-t. Már csak nekem elérhető, sajnos túl sokat fecsegtem ott Dávidról úgyhogy a kellemetlen emlékek elkerülése érdekében jobbnak láttam újat kezdeni. Bár amíg ő nem volt képben addig főleg fanolós blog volt, nagyon durván kirajongtam ott magam Reitára, meg még egy pár jrockerre, és írogattam a napjaimról meg minden más hülyeségről ami éppen eszembe jutott. Tulajdonképpen egész gimi alatt velem volt úgyhogy ha néha feltévedek rá akkor van mit olvasgatni, több mint 700 bejegyzés és egy rakás piszkozat, vicces végignézni, hogy kb 6 év alatt mennyit formálódott az írásom és a fogalmazásom. Így végiggondolva lehet, hogy ennek is inkább majd szánok egy külön bejegyzést.

Gmail
Itt jó múltkor még a suliban egyik órán unalmamban visszateekertem a legelejére, és kiderült, hogy még 2007-be regisztráltam, egy számomra azóta is érthetetlen felhasználónévvel, amiből egyébként már borzasztóan kéne egy új, mert elég kellemetlen volt multkor a bankban lediktálni, hogy yumika.chan... Ha jól emlékszem akkor amúgy még a kezdetekben meghívós volt, és ide se lehetett csak úgy regisztrálni, és valami borzalmasan egyszerűen nézett ki, aztán pár évvel később bevezették rá a témákat, amiknél egyből be is állítottam a Teakertet, vagy mit, valami ilyesmi volt a címe, de még most is elérhető, nem rég állítottam át egy saját háttérképre, ami furcsa, mert én mindig kényszert érzek minden kinézetet kb hetente cserélgetni, ez pedig 5-6 évig biztos kitartott mellettem.

Facebook
Első emlékem a Facebookról Ichi jóvoltából történt, akkor még az is meghívós volt, és valakitől kapott egy meghívót, épp náluk voltunk, és mutatta, hogy regisztrált, nekem meg eszembe jutott, hogy pont aznap vagy pár nappal előbb, olvastam valahol valami cikket, hogy Amerikában a Facebookon keresztül csábított el valaki egy lányt randizni aztán pedig megölte, ezt elmeséltem Ichinek aki egyből le is akarta magát törölni, de ilyen opciót nem találtunk, úgyhogy csak lefagyasztotta, vagy mit csinált vele, aztán végül nem sokkal később, Tünde hosszas unszolására én is belementem, hogy csinálok egyet magamnak. Az rémlett, hogy ez 2010 májusában volt, de azt nem gondoltam volna, hogy az első személyes üzenetem az volt, hogy "Aishiteru Reita *o* xD" Egyébként az még a jó Facebook volt, amikor aranyos játékok és mindenféle névbeírogatós marhaságok és tesztek voltak rajta, imádtam mindet, mert egy rakás jrockos volt, a ma seme vagy uke vagy alkalmazásról nem is beszélve. Minden nap rakosgattam ki a hülyeségeimet, ma meg már a molyos olvasásaimon kívül nem is nagyon adok magamról életjelet, ha nem lehetne ott mindenkit egyszerűen elérni chaten, szerintem nem is nagyon járnék fel.

AnimeAddicts
Ide még 2009-be regisztráltam, de mivel sose arról voltam híres, hogy egyedül leülök animét nézni, vagy ha mégis, akkor meg nem arról, hogy a végére is jutok valaha, így azon kívül, hogy a kedvenceimet folyamatosan újranéztem, nem igazán kellett ahhoz használnom, hogy újakat vigyek fel az adatlapomra, igazából normálisabban akkor kezdtem el használni amikor Dáviddal 2013-ba a fél nyarat anime nézéssel töltöttük, hirtelen eléggé megszaladt a látott és a tervezettek listája, amiknek kb a 90%-a szerintem marad is ott, hacsak majd Áronnal nem kezdünk velük valamit, aminek egyébként nagyon örülnék, elég nagy fan, én meg szeretem társaságba nézni őket.

Twitter
Ezzel a Twitterrel valahogy mindig úgy voltam, hogy szeretem is meg nem is. Igazából sose kötött az le, hogy felmegyek és akkor mások pár szavas dolgait olvasom, ilyen szempontból jobban preferálom a blogokat, viszont ha valaki irománya épp szembe jön velem amikor én is készülök kiírni valamit azokat mindig átfutom. (ez így kicsit bután hangzik, mert ugye mindig látom másokét miközben kiírok valamit, de a legtöbb japánul van, vagy mindenféle angol hírek amik jelenleg nem kimondottan érdekelnek) Amúgy se használom egyébként sokszor, csak ha valamit nagyon ki akarok magamból adni és belefér pár sorba. Annak ellenére, hogy 2010 júniusába regisztráltam jelenleg éppen, hogy csak kicsit több mint 1300 tweetem van, meg úgy őszintén nem is nagyon konyítok sokat magához az oldalhoz. (Egyébként mostanában legtöbbször a Lol-os rage-eimet írkálom kifele, úgyhogy ha esetleg valami "normálisat" szeretnétek olvasni tekerjétek kicsit [nagyon] lejjebb)

Last.fm
Ez az oldal nagy szerelmem volt amikor regisztráltam rá, bár még most is az annak ellenére, hogy már nem sokszor hallgatok zenét letöltve, de erre éppen próbálom magam visszaszoktatni. Annyira szeretem visszanézni, hogy mikor kit/mit és mennyit hallgattam. Aznap mikor regiztem épp az Oz koncertre próbáltam közbe összerakni a ruhámat és utána pedig tettem fel az akkori blogomra egy új kinézetet ami kb full fehér volt, és akkor még tőlem teljesen szokatlan. És ez mind 2011 január 18-án volt, azóta már persze ez az oldal se úgy néz ki mint akkor, bár bennem még leginkább az a kinézete él.

TUMBLR
Ide még 2011 augusztusában regisztráltam, igaz akkor még fogalmam sem volt mi a fenére jó. Feltettem pár saját képet és 2012 novemberéig hagytam is a csudába, aztán miután anya meghalt úgy éreztem ez az én menedékem, rakásszám reblogoltam mindenféle depis/szomorú idézetes/fekete fehér képet, meg pár marhaságot/cukiságot is, hogy próbáljam magam jobb kedvre deríteni. Ez kb 2013 januárjáig tartott, aztán már csak össze-vissza oszottam meg képeket amik éppen valamiért tetszettek, egyébként egészen addig kikötésem volt, hogy nem reblogolok olyat amin egy másik ember van, fogalmam sincs miért. Márciustól átváltott inkább bandás bloggá, ez tartott júniusig, aztán következett egy nagyobb szünet és decemberbe kezdtem el megint használni, újfent arra, hogy minden marhaságot reblogoljak ami tetszik, ez tartott májusig, aztán megint szünet és tavaly szeptemberben a suliban kaptam rá újból, leginkább Stefinek köszönhetően, azóta csak ilyen, -hát nem tudom mi lehetne ezeknek a képeknek az összefoglaló nevük- képeket posztolok, de ha rákattintotok a Tumblr feliratra akkor ugyis tudni fogjátok mire gondolok. Szóval elég sok minden volt már az én kis oldalam, amikor szeptemberben elindultam ebbe a teljesen új irányba gondolkoztam is rajta, hogy nem-e kéne inkább újat kezdenem de úgy döntöttem, hogy maradok. Hűen tükrözi azt az utat amit 2011 óta bejártam.

We♥it
Szintén fogalmam sem volt, hogy ez micsoda mikor regisztráltam, szintén valamikor 2011-be, főleg, hogy akkor még valahogy úgy kellett képeket feltenni, hogy más oldalakról kellett átszivecskézni, de nagyon megtetszettek rajta a fotók, akkor épp egy kollázson dolgoztam a falamra szóval elég jól jöttek, mondjuk azóta már sajnos az összes kinyomtatott kép a kukában landolt, mert állandóan leestek. Tulajdonképpen ezzel is hasonló utat jártam be, mint a Tumblr-el, annyi kivétellel, hogy itt először aranyos/szép képekkel kezdtem aztán igazából itt próbáltam is magamat ahhoz tartani, anya miatt a tumblr-ön szomorkodtam ki magam, viszont itt is volt egy kis zenekaros beütés, aztán tavaly előtt nyáron jöttek megint a depressziósak amikor Dáviddal szétmentünk, azóta nem is nagyon nyúltam hozzá, max nagyon néha ott keresek a bloghoz képeket. (Most nézem a bemutatkozásomhoz még mindig az van írva, hogy I ♥ my Uke, ami természetesen rá utal, át kéne írnom)

Pinterest
Még egy oldal aminek igazából fogalmam sincs a pontos rendeltetéséről. Itt először animés képeket kezdtem el gyűjteni, aztán becsúszott pár rajz, majd tavaly előtt ősszel Tündével csináltunk egy közös boardot ahova az álom otthonainkat/szobáinkat rakosgattuk, legutoljára normálisan pedig kb a grafikus vizsga előtt használtam tavaly májusba, amikor próbáltam valamiféle ihletet gyűjteni.

9gag
Ez az oldal nekem a mai napig rejtély, hogy hogy kerültem ide. Azt tudom, hogy a magyar hasonló oldalakat (aztadom, nemkutya, stb) sokat nézegettem, de, hogy ide, hogy meg mikor találtam... Az biztos, hogy 2012-be már használtam, de lelkesedésem azóta is töretlen iránta, régen sokszor álomba 9gagoztam magam a telefonomról, ez mondjuk mostanában már nem fordul elő olyan sokszor, de még mindig le tud foglalni egy unalmas délutánon/estén/kocsi úton/tanórán/tulajdonképpen bármikor, főleg azóta amióta nem a "Hot"-ot, hanem a "Trending"-et követem figyelemmel.

IMVU 1, 2, 3, 4
Aki olvasta a régi blogomat annak ezzel már teli lehet a hócipője, de imádtam beszámolni rendszeresen arról, hogy éppen mi történik a drágámmal. Egyszerűen bele voltam bolondulva ebbe a "játékba", nagyon sok emléket köszönhetek neki, amiket össze is szedtem egyszer, de azok is még szintén a másik blogomon vannak. Itt az idekerülésem és a regisztrációm pillanatának minden egyes részletére emlékszem. Éppen az egyik kedvenc német blogomat "olvastam" amikor megpillantottam egy imvus képet, természetesen fogalmam sem volt, hogy ez micsoda, de láttam, hogy még van egy pár ilyen bejegyzése, áttanulmányoztam az összeset, és végül sikeresen regisztráltam én is, 2010 október 8-án. Természetesen egyből szét is küldözgettem mindenkinek, hogy nekik is jó lenne, pedig még én se tudtam mi a fenét kell itt egyeltalán csinálni. Össze is sikerült állítanom egy nagyon béna kinézetet, és a többi már történelem, szerintem a régi bejegyzéseimet felhasználva abből is írok inkább egy külön posztot.

Moly
Ez az oldal először Facebookon jött nagyon sokszor szembe velem, amikor az ismerőseim mindig kirakták, hogy miket olvasnak, már akkor megmozgatta a fantáziámat, hogy nekem is kéne, de akkor még nem olvastam olyan sokat, hogy kimondottan szükségét érezzem, ezért mire elhatároztam magam, hogy regisztrálok már 2012 szeptember elseje volt. Sütött a nap, feküdtem az ágyamon, nem rég értem haza az első 12.-es napomról és úgy döntöttem, hogy akkor egye fene lesz egy ilyenem is. Először visszamenőleg beraktam minden könyvet amire emlékeztem, hogy valaha volt hozzá szerencsém, majd nekiláttam a várólistának és a kívánságlistának, és aztán egy jó darabig ennyiben ki is merült a dolog. Egyeltalán nem tudtam olyan gyakran olvasni, mint szerettem volna, szóval azon kívül, hogy néha-néha bejelöltem egy könyvet olvasásra nem nagyon foglalkoztam az oldallal, tavaly nyáron kezdtem jobban odafigyelni rá, és azóta nagyon szeretem is.

Csábításból jeles
Emlékszem amikor ez az oldal elérhetővé vált magyarul 2013 nyarán, nem volt olyan hely ahol ne futottam volna bele a hírdetésébe, nem szeretek random netes bannerekre rákattintani, de addigra már nagyon kíváncsi voltam. Először azt hittem, hogy csak valami rossz vicc, de aztán hamar magával ragadott, mivel imádom az ilyen játékokat. (És legalább addig se kellett a szóbeli érettségire készülnöm) Először sikerült elérnem, hogy mindegyikük megutáljon, de aztán kezdtem egy másik karaktert, kerestem hozzá puskát, és azóta elvagyok, olyannyira, hogy regisztráltam az amerikaira és az angolra is, de mostanra mondjuk már kezdem kicsit megunni.

Ebay
Ha minden igaz 2009 december - 2010 január körül regisztráltam, aztán egy lány, akit már nem tudom honnan ismertem meg, segített eligazodni rajta. Az akkori kb semmi angol tudásommal szükségem is volt rá, először még licitáltam is egy táskára, de örülök azóta is, hogy nem nyertem meg, szerintem azt se tudtam volna, hogy kell kifizetni, azóta se mertem újabban kiprobálni, viszont emlékszem még az első rendelésemre ami egy táska, hello kitty-s billentyúzet matrica, és egy rilakkumás doboz voltak. A többi rendelésem pedig már történelem. Egy rakás baromság, jrockos ruhák, platform, stb-stb.

Aliexpress
Ezzel az oldallal a legfrissebb a kapcsolatom, tulajdonképpen nagyon viszolygok az ilyen rendeléses oldalaktól, az Ebayen kívül eddig sose mertem kipróbálni mást, ezt meg még apa küldte anno, mondta, hogy tegyek vele egy próbát, és eléggé megtetszett. Az itteni első rendelésemről pedig már ebbe a blogba írtam.

Azt hiszem így nagyon nagy vonalakban ennyi, remélem nem hagytam ki semmi fontosat.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe