Kindle 2

szeptember 04, 2015

Szerdán megjött az a tok amit még az előző Kindle-s bejegyzésemben mutattam, hogy megrendeltem. Amikor kinyitottam a csomagot kicsit kicsinek tűnt, meg is ijedtem, hogy ebbe a valamibe mégis, hogyan fog beleférni az a másik valami, de ennél tökéletesebben össze se passzolhatnának, és amit kimondottan imádok benne, az az, hogy ha kinyitom akkor egyből feloldódik a képernyő, ha pedig becsuktom akkor visszazárul. Arról meg már nem is beszélve, hogy mennyire aranyos, szóval az elégedettségi szintem az egekben van.




És most, hogy már majdnem 3 hete, hogy megkaptam magát a készüléket, azt hiszem kicsit bővebb leírást tudok róla adni mint a múltkor egy nap után. Akkor kiemeltem, hogy a pdf-ről mobi-ba való konvertálás nem valami szép, de most, hogy már túl vagyok pár ilyen könyvön, nem az a baj vele, hogy nem szép, mert igazából ugyan olyan, mintha alapból valamilyen e-book formátum lett volna, csak az a pici probléma van vele, hogy két soronként van egy nagyobb enter, ami kicsit zavaró, főleg ha a mondatnak legtöbbször még nincs ott vége, de hamar meg lehet szokni. Valamint sikeresen rájöttem, hogy internetezni is lehet rajta, néha amikor nem voltam laptop közelbe onnan mentem fel Moly-ra és állítottam be, hogy mit olvasok, de ez nem volt valami bölcs döntés, mert így borzasztóan hamar lemerült.

De ezek ellenére még mindig imádom, szerintem már a fél ncore könyvrészleget letöltöttem rá, jelenleg 119 könyv van a mappámba, viszont a kindle-re még nem tettem fel az összeset, de egy darabig biztosan lesz mit olvasnom, főleg, hogy folyamatosan bővül. Goodreads-en be is állítottam egy 40-es kihívást, bár lehet feljebb viszem egy tizessel, mert idáig ebbe a két és fél hétbe eddig 10 könyvet olvastam el, úgyhogy összesen most járok 21-nél, és ebben a tempóban elég gyorsan össze fog jönni szerintem a 40, bár ha majd nekem is elkezdődik a suli nem hiszem, hogy ennyire rá fogok érni. Mondjuk leginkább lefekvés előtt szeretek olvasni, apa szülinapomra meg is előlegezett nekem egy kis lámpát aminek "csattos" az alja, úgyhogy felcsíptettük az ágyam fölé, így legalább ha elálmosodom nem kell átmásznom a fél szobán lekapcsolni a villanyt, annyira imádom ezt is. Most valahogy mindent imádok.

És akkor ha már itt vagyok fel is sorolom miket sikerült eddig elolvasnom rajta:
  • Sarah MacLean: A csábítás kilenc szabálya
    Ő volt az első. Valami könnyed kis olvasmányt szerettem volna és a leírás alapján eléggé megtetszett, ráadásul alapból e-book formátumban volt, úgyhogy nem kellett konvertálással szerencsétlenkednem. Ugyanakkor a cimkéket nem olvastam el, úgyhogy eléggé meglepődtem amikor világossá vált, hogy ez bizony egy erotikus könyv. Annak ellenére mondjuk tetszett, bár jobban örültem volna ha kicsit kevésbé perverz, vagy legalábbis ha nem részletezték volna ennyire a dolgokat. Ja, és ami a legjobb volt, hogy hajnalban miközben olvastam hallgattam a rádiót, mindenféle zenéket játszottak és ez valahogy annyira jól esett a könyvhöz.
  • Lewis Carroll: Alice Csodaországban
    Amióta az eszemet tudom, mindig is imádtam az Alice csodaországban-t. Legelőször a Disney mesébe szerettem bele, aztán olvastam mangába, láttam filmbe, játszottam az Alice madness returns-al, de az eredeti történethez sosem volt szerencsém, úgyhogy nagyon megörültem neki, hogy ezt is le tudtam tölteni. De őszintén szólva nekem kicsit fárasztó volt, nem is a történet, hanem maga Alice, nem emlékszem, hogy a Disney mesében, vagy a mangában, vagy akár a filmben ilyen bugyuta lett volna. (vagy csak nem tűnt fel mert jóval fiatalabb voltam) Mindenesetre magát a történetet továbbra is szeretni fogom, de az eredeti Alice-ot még meg kell szoknom.
  • Donna Tartt: A titkos történet
    Az Alice-os mese után úgy éreztem, hogy most valami nagyon másra vágyom, így ez mellett döntöttem. Először a borítója fogott meg nagyon, de a címe és a leírása is eléggé megtetszett. Ebbe a történetbe egyszerűen beleszerettem. Nem tudnám megmondani mi fogott meg benne ennyire, de egyszerűen annyira jó volt. Legszívesebben újra és újra és újra és újra elolvasnám. Igazából nem is értem, hogy ha eredetileg 1996-ba jelent meg, miért nem is hallottam róla mostanáig.
  • Lewis Carroll: Alice Tükörországban
    A kis felfrissülés után úgy gondoltam most már belevághatok egy újabb kalandba Alice-al, de ez a kislányt újfent nagyon lefárasztott, pedig a történet tetszett.
  • Kerstin Gier: Rubinvörös, Zafírkék, Smaragdzöld
    Erre a könyvre még emlékeztem régi könyvesboltos kalandjaimról, de valahogy sose fogott meg annyira se a borító, se a cím, se a leírás, hogy megvegyem, viszont Moly-on nagyon jó százalékot és értékeléseket kapott, úgyhogy gondoltam nem veszítek semmit ha letöltöm és beleolvasok. Megmondom őszintén, hogy először nem tetszett, zavart, hogy Gwendolyn ennyire buta, és először igazából jobban szimpatizáltam Charlotte-al, de aztán valahogy mégis belopta magát a szívembe, meg úgy az egész történet is, úgyhogy már ott is csücsül a kedvenc sorozataim között.
  • Julianne Donaldson: Edenbrooke
    Magyarul ez a könyv idén jelent meg, ezért is csodálkoztam, hogy máris fent van ncore-on, mert voltak olyan könyvek amik már több éve kijöttek, mégse találtam meg őket. Eredetileg nem ezt akartam aznap elolvasni, de egy Moly-os kihíváson azt írtam be, hogy valószínűleg ez lesz a következő könyvem, pedig elhatároztam, hogy megpróbálom őket úgy szétválogatni, hogy egy romatikus - egy nem romantikus, vagy ha sorozatokról van szó akkor több romantikus - több nem romantikus, mert ha egyszerre sokat olvasok ugyan abból a műfajból akkor már érzem, hogy zsong tőle a fejem. De visszatérva a könyvre, aranyos és szórakoztató volt, csak talán egy kicsit túl egyszerű, nekem valami mintha hiányzott volna belőle.
  • Nyáry Krisztián: Így szerettek ők
    A sok romantikus után ezt gondoltam egy kicsit komolyabbnak. Emlékszem amikor 12.-be magyarfaktra behozta a tanárnő és majd' kiugrott a bőréből, hogy végre megjelent, és megszerezte és mennyire jó. A sok kép miatt elég érdekesen sikerült átkonvertálni pdf-ből mobi-ba, nem volt valami jó olvasni, de a történetek kárpótoltak érte, voltak benne elég durva dolgok.
  • Vladimir Nabokov: Lolita
    Igazából most valami romantikusnak kellene jönnie, de ezt egy későbbi turnusban töltöttem le, és nem bírtam vele tovább várni. Régen amikor még jobban foglalkoztatott a japán divat, nem egyszer futottam bele a könyvbe, de nem tudtam róla nagyon több dolgot annál, hogy megosztó és elég komoly témát tárgyal. Egyébként annak ellenére, hogy mi a téma eléggé könnyed maga a megfogalmazás, egyeltalán nem volt közbe olyan érzésem, hogy nagyon rossz dolgokról olvasok, és az egyetlen ami miatt kicsit nem tetszett az maga Lolita, valahogy mérhetetlenül unszimpatikus volt.
Egyenlőre ennyi, most jelenleg a Tizenharmadik boszorkányt olvasom, de arról majd csak akkor írom le a véleményemet ha befejeztem, nem akarok könyves bloggá válni, de időnként úgy döntöttem fogok ilyen pár mondatos véleményeket írni az éppen befejezett olvasmányokról, a pár poszttal ezelőtti bejegyzés rádöbbentett arra, hogy mennyire semmilyen kis emlékeket/érzéseket tudok a könyvekhez kapcsolni, így meg legalább egyből le is jegyezhetem őket.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe