Végül hivatalosan is grafikus lettem

június 13, 2015

Hát ezt is befejeztük. Olyan gyorsan elszállt ez a két év ebben az iskolában. Ameddig volt szerencsém ide járni, részben megváltozott az életem, és én is sok alakuláson mentem át. Kicsit örülök neki, hogy vége, de azért sajnálom is, valószínűleg a távolságok és a teljesen más életcélok miatt voltak akikkel tegnap találkoztam utoljára, és ez most először érint meg bár pár embernél kimondottan örülök neki. Ha jól tudom még ilyen "hivatalos" okj-s osztálytalálkozók sincsenek.

A vizsgáink hétfő-kedd-szerda-csütörtök voltak, sajnos csoportokra osztottak minket, és mivel én eléggé hátul vagyok a névsorban ezért szerdára és csütörtökre kerültem. Első nap 2 óránk volt tervezni egy könyvborítót:


 Én elég furának érzem, túl zsúfolt lett, azt hiszem egy semleges háttérrel sokkal jobban jártam volna.

Nem láttam sok mindnekiét, csak akik körülöttem ültek, de utána mondták, hogy ezt a feladatot nagyjából senki nem tudta normálisan megcsinálni. Könnyűnek tűnik tervezni egy borítót, de egyébként szerintem nagyon nehéz. Én azt is benéztem, hogy egy, a leírás szerint humoros könyvhöz kiválasztottam egy kicsit hátborzongató képet. Ezen már készítés közben is agyaltam, hogy ellentmondásos, de megragadja a szemlélő figyelmét és nem akartam már nagyon húzni az időmet a kép kereséssel.

Második feladatunk a portfólió bemutatása volt. Elég gyorsan ledaráltam az enyémet, nem igazán volt mit mesélnem róluk. Mindenhol elmondtam, hogy mivel készült, vagy ha valamit a suliban csináltam akkor melyik órán. Az osztályfőnökünkhöz és a vizsgabizottságból egy nőhöz sikerült egyébként bejutnom. Mindketten nagyon aranyosak voltak, bár az elöbbi csak mosolygott meg helyeselt, szóval leginkább csak ofő véleményét tudom. Furcsa volt, hogy azokat a munkáimat nagyon megdícsérte amiket én elég gagyinak gondoltam, és azokra mondott kevesebb jót amikkel viszont aránylag meg voltam elégedve.  


Például ez az újság oldal. Azt hittem le leszek majd szólva, hogy ez micsoda, egy sima kép, meg pár random szöveg, de ehelyett teljesen el volt tőle ájulva, hogy milyen szép, egyedül csak annyiba kötött bele, hogy figyeljek arra, hogy a címek azokhoz a szövegekhez legyenek közelebb amelyikekhez tartoznak.


 Ez a cd borító pedig nekem tetszett, nekik viszont annyira nem, sajnos.

Az infografikám jött még be neki nagyon, de azt annyira vállalhatatlannak tartom, hogy inkább ide fel se töltöm, azt eleve csak azért raktam bele, hogy meglegyen a kellő oldalszám, de osztályfőnök szerint annyira kellemesen bugyuta, hogy neki nagyon tetszik.


 Ez pedig kivételesen egy olyan alkotás volt, ami nekik és nekem is tetszik.  [bár azóta még átesett pár változtatáson, például az a random "tincs" nem áll már ki a hajábóll]

Tulajdonképpen majdnem mindegyik munkám beszúrhatnám ide, és írhatnék róluk pár sort, hogy mi volt a véleményük róla, de azt hiszem már ez a 3 is bőven elég. Összességében amúgy úgy érzem, hogy meg voltak elégedve azokkal amiket csináltam, a tanár úr mondta is, hogy szerinte jó érzékem van ezekhez a dolgokhoz, és nagyon aranyos, kellemes és elegáns amiket csinálok, és, hogy ő az ilyen stílust mennyire hiányolja mostanában. Ez annyira jól esett.

Másnap volt a szóbeli, ahol kicsikét talán megszivattam magam. Elég kacifántos lenne leírni, hogy miért, de ennek ellenére szerencsére jó tételt húztam, és csak én kaptam tőlük sütit, nagyon aranyosak voltak.

Ez után jött a vizsgaremek bemutatása. Azt már meséltem, hogy egy kávézónak csináltam arculatot. 

Volt pár eléggé sikertelen próbálkozásom, aztán végül úgy döntöttem, hogy ez lesz a végleges logó:

A Hjorte Ribben dánul van, és szarvas bordát jelent, eredetileg étteremnek szántam, de kicsit morbid név lenne annak. Végigcsináltam vele a tiltásokat, meg pár mockup-ot és fel se tűnt, hogy mekkorát bakiztam, az egyik vizsgabizottsági tag hívta fel rá a figyelmemet, hogy megtiltottam, a fehér logó használatát világos hátteren, majd pár oldallal odébb csináltam egy szórólapot ahol világos háttérre tettem a fehér logót... Kicsit kellemetlen volt, hogy ennyire figyelmetlen vagyok.

Miután ezt is letudtuk, megvártuk az eredményhírdetést, sajnos a részjegyeket nem tudom, hogy mi hányas, de összességében 4-est kaptam, aminek nagyon örülök, mert igazság szerint leginkább egy kettesben reménykedtem. 
Az évzárónk tegnap volt, szóval hivatalosan is grafikus tegnap óta vagyok, és elképzelhető, hogy esetleg máris szereztem magamnak egy munkát, de még nem akarom elkiabálni. Igazából csak annyiról lenne szó, hogy egy kutyamentő alapítványnak kéne logót terveznem, de ismerősök, meg mivel alapítvány is, ezért természetesen ingyen, de pont azon gondolkoztam, hogy ha nem így lenne, nekem tök nem lenne képem olyan horribilis árakat elkérni amibe mondjuk egy ilyen logó kerül.

A végére pedig akkor még álljon pár mókás sor amit az egyik tételünkben találtam:

"A nyomtató munkások mindig párosával dolgoztak. Egyik volt a "labdák mestere," a             másik a "sajtómester." Az első feladata a forma festékezése volt, a sajtómester                 közben a befestékezett formára ráillesztette a papírt és leeresztette a rámát. Közben             meg a csajokról beszélgettek.

Gutenberg 42 soros bibliája: Beraktam a képet és lefagyott a gépem.
Itt a link: https://gra617.expressions.syr.edu/wp-content/uploads/2011/07/ajbbible.jpeg

A könyvnyomtatás hagyományos technológiájának alkalmazása a kortárs alkalmazott grafikai műfajokban.
Itt nem tudom, hogy mire gondoljak.

Nnna, köszönöm a figyelmet, egyébként gyűjtöm a G.I. Joe-kat."

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe