sweet memories 7

augusztus 16, 2016

Pár sweet memoriessel előrébb végigvezettem azokat az oldalakat ahova anno regisztráltam, és párnál megígértem, hogy részletesebb beszámolót hozok, mert egyszerűen lehetetlen lett volna elintézni ott pár mondantban, így fogadjátok szeretettel a Poupeé Girl-t.

Maga a játék 2007-ben jött létre, én pedig valamikor 2008-9 körül találkozhattam vele először. Sok magyar bloggernél láttam, főleg lolitáknál, de sose tudtam igazán, hogy mire való, mivel egész általánosban németet tanultam, angolt pedig akkor még csak épphogy, egyszerűen csapni való volt a tudásom, így nem mertem rá regisztrálni, főleg mivel mert valamiért totál azt hittem, hogy fizetős. Aztán egyszercsak még a régi blogomra feltettem egy új sablont és a bemutatkozásnál a kép egy pupe volt, én pedig úgy hagytam, mert gondoltam az nekem is jó lesz. Így történt, hogy pár nap/hét elteltével rámírt egy lány, és kérdezte, hogy bejelölhet-e ott. Aztán mivel mondtam, hogy hát nekem igazából nincs is, így rávett, hogy regisztráljak.


Na de mi is volt ez pontosan? Tulajdonképpen az egész lényege az volt, hogy feltölthetted a legutóbbi vagy akármilyen régi ruháidat/smink cuccaidat, megjelölhetted a márkát, írhattál hozzá, hogy kitől-miért-mikor-hol-kaptad/vetted stb, és ezért masnit - ami az ottani fizetőeszköz volt - és valami cuccot kaptál. Aztán a többiek pedig kommentálhattak hozzád, meg te is másokhoz, amiért szintén masni járt, így a havonta/hetente megjelenő új butikokban költekezhettél, vagy a többi pupe által árult cuccokat tudtad megvenni a sajátodnak, ezáltal pedig minnél cukibb kreációkba öltöztethetted az avatarod. (Oh azt pedig gondolom említenem se kell, hogy az egész eredetileg a japánoktól indult ki, és a felhasználók több, mint háromnegyede maga is japán volt)


Az aznapi avatar kreációra, valamint a feltöltött dolgokra szavazni is lehetett egy Suteki gombbal, így mindig létrejött egy ranglista, ahol megtekinhettük a legcukibb pupekat és a legnépszerűbb ruhákat/kiegészítőket. Ha meglátogattad egy pupe oldalát, természetesen bejelölhetted barátnak, kommentelhettél nekik, sutekizhetted őket, és ha mázlid volt, az a sárga kismadár dobott neked egy kagylót, amiből ha ötöt összegyűjtöttél beválthattad valami zsákbamacska itemre. 

Egyszerűen imádni való volt ez az oldal, mégha anno nekem furcsa is volt feltöltögetni a dolgaimat, de egy idő után azt vettem észre, hogy azon gondolkoztam ha vettem valamit, hogy azt vajon milyen kompozícióban lefotózva fogom majd ide felrakni. (Fontos volt, hogy te, legalábbis az arcod semmiképp se szerepelhetett a képeken) A megjelenő ruhákat és a varriáciokat is csak szeretni lehetett, igaz magára a babákra aránylag kevés személyre szabhatósági lehetőség volt, mert korlátozott volt a szemek/orrok/szájak/hajak listája mégis egész egyedi dolgokat lehetett összehozni. Igazán szép cuccokat persze inkább igazi pénzen vett jewelekért lehetett kapni, de a masnin vehető itemekre se lehetett szerintem panasz.


Eredetileg a pupénk egy szobában szokott ácsorogni, de nagyobb eventekkor, ahogy a képeken is látszik megváltoztatták a háttereket. Ezek legtöbbször interaktívak voltak, így valami biztosan mindig mozgott/világított/stb ha rávitted az egeret.

Unaloműzőnek is egyszerűen kiváló volt, csak nézegettem mások kreációit, sutekiztem, meg komolgattam mindenhova össze-vissza, hogy cute♥ és kawaii♥, aztán mások is visszakomoltak hozzám, a sok-sok masniból pedig felvásároltam mindig a fél kínálatot.

Annak ellenére, hogy nekem viszonylag tényleg sokáig tartott megszokni itt a dolgokat, mert ez a lefotózom a ruháimat, aztán másoknak is kommentelek dolog teljesen idegen volt, a végére annyira belejöttem és megszerettem, hogy borzalmasan szomorú voltam, amikor 2013 nyarán bejelentették, hogy az oldal szünetelni fog. Hiába nem szűnt még meg, nem láttam értelmét masnit gyűjteni, ha nem jelent meg új butik, 2015 márciusa óta pedig már egyeltalán nem lehet elérni magát az oldalt se. 

Sajnos nekem nem túl sok képem maradt a játékról ezen a kettőn kívül, de ha érdekel titeket esetleg, hogy milyen volt a googlen a poupée girl/pupe girl/stb szavakkal nagyon sokat lehet találni. Ti játszottatok vele anno? ^^

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe