Csináljunk színes billentyűzetet!

augusztus 04, 2016

Mindig is imádtam a billentyűzet matricákat, valahol már említettem is, hogy anno rendeltem egy Hello Kittyst, habár nagyon cuki volt meg minden, mégis kicsit bosszantott, hogy angol klaviatúrára tervezték, így egy csomó karakter hiányzott, vagy más volt a formája, és bár felragasztgattam amit tudtam, mégsem volt az igazi.

Mivel arról álmodni se mertem, hogy majd találok magyar verzióba, úgy döntöttem, hogy inkább megcsinálom a sajátom. Facebookon jött szembe velem ez az ötlet és egyből beleszerettem, egyébként ez az egyik DIY (mondtam már amúgy, hogy baromira utálom ezt a szót?) dolog amit az előző ebayes bejegyzésemben említettem.


Hozzávalók:
- Dekortapaszok
- Fekete/színes tollak
- Olló vagy más vágóeszköz
- Cellux
- Esetleg vonalzó (bár én pl mindent kb szemmértékre csináltam, ami látszik is, de szerintem ez a  "bénaság" is pluszban ad neki egy kis bájt)


Elkészítés:
Tulajdonképpen csak annyi a dolgunk, hogy kiválasztjuk a megfelelő tapaszokat és elkezdjük őket méretre vágni, majd felragasztgatni. Szerencsére általában pont annyira szélesek, mint egy billentyű, úgyhogy nem kell vele feleslegesen vesződni, csak egy nyisszantás az egész, majd felragasztjuk és ráírjuk a megfelelő betűket/egyéb karaktereket. Először valami különlegesebb betűtípussal szerettem volna dolgozni, de aztán annyira elbambultam, hogy egyszercsak azt vettem észre, hogy automatikus másolom át a dolgokat, így ezt sajna benéztem. A cellux talán annyira nem is fontos, de mivel az én szalagjaim - szerintem - elég furi anyagból készültek (elméletileg "szövet"), meg amúgy is szeretem nedves törlőkendővel egy rakásszor átpucolgatni, így a biztonság kedvéért úgy gondolom nem árt ha teszünk a tetejére amolyan "védőfóliaként".
Egyet-kettőt nagyon elrontottam, így azokat le kellett szednem, és igaz, hogy még fél percig se voltak fent, de ha valaki ez miatt ódzkodna tőle: nem hagyott nyomot a billentyűkön, igaz nem mernék megesküdni rá, hogy később se fog, de szerintem ha meguntuk, vagy már kevésbé tetszik akkor egyszerűen, mindenféle maradék nélkül eltávolítható.

Kicsit sem tökéletes, eléggé esetlen, és a Facebook videón ahonnan puskáztam mérföldekkel jobban nézett ki az összes verzió amit láttam, de végül ilyen lett az enyém:
Egy rakás helyen nem pontos az illesztés, vagy túllóg a cellux, mert szélesebb mint a billentyűk, de az összes hibája ellenére nekem nagyon a szívemhez nőtt. Már kb másfél hete használom, és egyenlőre nem tudok rá panaszkodni. Szépen tartanak a ragasztók, nem akar semmi leválni, és még mindig sokkalta jobban néz ki, mint egy sima fekete billentyűzet. (Egyébként amikor azt a laptopot vettem, nagyon full fehéret szerettem volna, csak sehol se találtam, de azzal szerintem még sokkal jobban mutatna)

(Igaz nem tudom a többi milyen, mert ezek az első decor tape-jeim, de én annyira nem ajánlom ezt a 'fabric'-os verziót, mert elég könnyen elveszti a formáját, és ha nem figyelsz oda vágásnál kicsit bomlik is, de ha aránylag épségben sikerült feloperálni akkor egyébként jól mutat és tartós is.)

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe