Book challenge 2016

december 14, 2016

Már tavaly is megcsináltam ezt a "kihívást", de úgy gondoltam, hogy idén is tökéletes lesz arra, hogy ilyen formában számot vessek és újra értékeljem néhány - az elmúlt 11 hónapban olvasott könyvemet bizonyos szempontok szerint. Úgy néz ki, hogy az 50 művet amit megfogadtam nem fogom tudni teljesíteni, vagy ha mégis, akkor azokat még ebben a hónapban kell elolvasnom, és majd csak januárban fogok tudni róluk külön is írni, így ez most csak a januártól novemberig tartó időszak lesz, de azt hiszem bőven elég sok féle könyvvel sikerült még így is találkoznom, hogy mindent maradéktalanul ki tudjak tölteni.



  1. A legjobb könyv amit idén olvastál.
    Egész sok jó alkotást sikerült idén kifognom, aminek kimondottan örülök, és nehéz is lesz csak egyet kiemelnem, de ha mindenképpen muszáj, akkor legyen Diane Setterfield-től A tizenharmadik történet, ugyanis ez volt az első könyv amit miután kindlen elolvastam, rendesen nyomtatott formában is beszereztem.
  2. Egy könyv amit több mint háromszor elolvastál.
    Egy ideje tartozkodom az újraolvasásoktól hiszen megannyi könyv van még a várólistámon amikkel nagyon szeretnék megismerkedni, így csak azt tudom mondani amit tavaly is, anno párszor kiolvastam a Battle Royale-t.
  3. Kedvenc sorozat.
    Ebben az évben 4 sorozatot sikerült befejeznem régebbről, valamint egy teljesen újat, de amelyik a legjobban tetszett az talán a Vérbe öltözött Anna volt.
  4. Kedvenc könyv a kedvenc sorozatodból.
    Mivel csak két részes, nehéz kedvencet választanom, de általában mindig az első részeket szoktam a legjobban kedvelni, így itt is ezt mondanám.
  5. Egy könyv ami felvidított.
    Nagyon szeretem a 90-es éveket, így legyen Jay Ashertől és Carolyn Macklertől a Kezünkben a jövőnk. Kellemesen aranyos történet volt.
  6. Egy könyv amitől elszomorodtál.
    Ahhoz képest, hogy nem szeretem a szomorú történeteket, sőt, ha lehet akkor kimondottan próbálom is őket kerülni, így elég meglepő számomra, hogy mégis milyen sokba sikerült idén belefutnom. Viszont mivel a legjobban azok a dolgok tudnak meghatni amik nem csak fikciók hanem valós elemekkel átszőtt irományok, így Ruta Sepetys - Árnyalatnyi remény könyvére voksolok.
  7. Egy könyv ami megnevettetett.
    Sophie Kinsella - Hová lett Audrey című művén igazán sokat mosolyogtam és nem csak azért mert hihetetlenül szórakoztató, de Audrey sok furcsaságában elég közel áll hozzám, főleg, hogy néhány szempontból hasonló problémával is küzdünk.
  8. Egy túlértékelt könyv.
    Reménykedtem benne, hogy idén semmi borzalomba nem fogok belefutni, de lehetséges, hogy az én defektes ízlésem az oka, hogy ide is elég sok művet fel tudnék sorolni, de amiben akkorát csalódtam, hogy durván 50 oldalt sikerült belőle elolvasnom, aztán majdnem két hónapig a kindle felé se néztem a hatására, az Cecelia Ahern-től volt az Ahol a szívárvány véget ér.
  9. Egy könyv amiről úgy gondoltad nem fog tetszeni, de a végére megváltozott a véleményed.
    Őszintén szólva nem nagyon szokásom olyan könyvekbe belekezdeni amikről alapból úgy gondolom, hogy nem fognak tetszeni, így ilyet nem tudok mondani, sokkal inkább az ellenkezőjét sajnos.
  10. Egy könyv ami az otthonra emlékeztet.
    Általában mostanában csak este az ágyamban vagy nyáron kint a kertben olvasok, így az összes idei olvasmányomat az otthonnal kapcsolom össze, habár tudom, hogy ez így nem túl kielégítő válasz :c
  11. Egy könyv amit utáltál.
    Miért mindig mindenhol csak egyet lehet mondani... De hát mivel az Ahol a szivárvány véget ér-tet már ellőttem, így most legyen mondjuk Heidi McLaughlin-től az Örökké a csajom ugyanis az volt idén a másik borzadály amit még csak végig se bírtam olvasni.
  12. Egy könyv amit szerettél és utáltál is egyszerre.
    Isabell Wolf - Mesés ruhák kalandjai, ennél a könyvnél tökéletesebbet szerintem nem is mondhatnék ide, imádtam magát a boltot, és a könyv hangulatát, viszont a hajamat tudtam volna tépni a sok véletlentől és a hirtelen happy endtől, ráadásul úgy érzem, hogy a fülszövegben a fele történetet eltitkolják előlünk ugyanis korántsem olyan vidám történet, mint a borító és a cím alapján gondolnánk.
  13. A kedvenc íród.
    Nem szeretek kedvenc írót avatni amíg nem olvastam el valakitől minimum 2-3 könyvet, viszont akadt idén is pár olyan akiket Molyon be tudtam tenni ebbe a kategóriába és nagyon szívesen megismerkednék a többi irományukkal is, többek között például: Gwenda Bond és a már említett Diane Setterfield.
  14. Egy könyv amiből film készült és teljesen meggyalázták a történetet.
    Igyekeztem idén minden filmet megnézni ami valamelyik ebben az évben olvasott könyvemből készült, és még mindig bátran ki merem jelenteni, hogy a filmek legtöbbször köszönő viszonyvan sincsenek az írott társaikkal, de ami a legesleginkább szíven ütött ebben az évben, mivel ahogy már láthattátok az egyik kedvenc történemet sikerült rémesen megcsonkítaniuk, az A tizenharmadik történet.
  15. Kedvenc férfi karakter.
    Hát, nem tudom, hogy szerencsémre vagy szerencsétlenségemre de már nem igazán tudok kitalált karakterekbe beleszerelmesedni, úgyhogy a mindenféle áradozások sajnos elmaradnak. De a legkedvencebb karakterem egyébként idénről Patrick volt az Egy különc srác feljegyzéseiből.
  16. Kedvenc női karakter.
    Gwenda Bond - A lány a kötélen című könyvének főszereplőjét Jules-t nagyon nagyon szerettem, és mivel őt még magával a művével meg sem említettem, a többieket akiket ideírnék pedig már igen, így maradjunk is csak nála.
  17. Kedvenc idézet a kedvenc könyvedből.
    "Eleinte az életünk nem igazán a mi történetünk, hanem valaki más történetének a folytatása."
    Diane Setterfield - A tizenharmadik történet
  18. Egy könyv ami összezavart.Audrey Niffenegger - A Highgate temető ikrei. A mai napig nem értem, hogy ez a történet mi akart lenni, de lehet, hogy csak én nem vagyok hozzá eléggé elvont.
  19. Kedvenc könyv amiből film készült.
    Egész sok könyvet olvastam ami tetszett is és még film is készült belőle, ráadásul még az is egész jó volt, de ha csak egyet mondhatok itt is, akkor legyen John Greentől a Papírvárosok.
  20. Kedvenc romantikus könyv.
    Általában ha egy könyvről csak azt hallom, hogy romantikus, akkor azok a régi rövid sorozatok jutnak állandóan eszembe amiket a mamám olvasott, Júlia meg Romana meg tudja a fene még micsoda, amikbe gondolom tényleg nincs más, csak nyáltenger, ilyet idénről meg úgy általánosságban se nagyon tudok mondani, viszont ahol tényleg eléggé a szerelmen volt a hangsúly és érdékes módon egész tetszett is az Emma Garcia - Szerelem első kattintásra című műve volt.
  21. Egy könyv ami megsiratott.
    Ritkán sírok könyvön, úgyanis ahogy már párszor említettem, egyszerűen a fiktív karakterek sorsa már nem tud meghatni, így itt muszáj ismét ismételnem magamat, és Ruta Sepetys Árnyalatnyi reményét mondani, valamint egy apró kakukktojásként Isabell Wolf Mesés ruhák kalandjai című könyvén sikerült elmorzsolnom pár könnycseppet.
  22. Egy könyv amit nagyon régóta el szeretnél olvasni, de még mindig nem sikerült.
    Egy kivétellel idén nagyjából mindent sikerült elolvasnom amit szerettem volna, úgyhogy olyan nagyon régóta nem, de attól függetlenül jövőre nagyon szeretnék sort keríteni Markus Zusak Könyvtolvajára.
  23. Egy könyv amiről azt kívánod bár több ember ismerné.
    Szerintem nem meglepő ha az idei legkedvencebb könyvemet mondom ide is, még ha már kétszázezredszerre is szerepel ebben a bejegyzésben A tizenharmadik történet.
  24. Egy karakter akivel a legjobban tudtál azonosulni.
    Egyébként bármennyire is nem látszik, de minden ponthoz valami más könyvet szerettem volna írni, ami itt se fog összejönni, úgyanis ahogy már feljebb is írtam, a Hová lett Audrey-ból Audrey igencsak közel állt hozzám.
  25. Egy könyv ami megváltoztatta a véleményedet valamivel kapcsolatban.
    Ezt a könyvet nem igazán szerettem, de Anna Sheehan - Hosszú álom című műve igencsak megváltoztatta a véleményemet a hibernációról, ugyanis egyébként én elég sokáig úgy gondoltam, hogy ha mindenkinek elérhető lenne akkor vészhelyzetekben tök jó ötlet bárkit lefagyasztani, de hát fiatalság bolondság, ez a könyv is rádöbbentett arra, hogy ez borzalmasan tudna elsülni.
  26. A legmeglepőbb fordulat vagy végkifejlet.
    Sikerült idén kellemes mindfuckokat olvasnom, nehéz is kiválasztanom az abszolút befutót, de legyen mondjuk Christopher Priest-től A tökéletes trükk.
  27. Kedvenc könyvcím.
    Még ha maga a történet nem is túl "szép" mégis a szó, hogy Jégviráglányok nagyon tetszik.
  28. Egy könyv amit mindenki utált, de neked tetszett.
    Az összes könyvnek amit idén olvastam volt minimum 70%-os értékelése Molyon, viszont mivel az Evernight széria utolsó részét idén olvastam el, és emlékszem, hogy anno is mennyien lehurrogták, így a Balthazart mondanám. (Egyébként velem inkább fordítva szokott lenni, én utálok mindent amit mások szeretnek)
Hát ennyi lett volna, tényleg igyekeztem nem ismételni magam, és kicsit lehangolt is vagyok, hogy nem sikerült, mert így rengeteg könyvet nem tudtam megemlíteni azok közül amiket idén olvastam, de nem találtam nekik megfelelő kategóriát vagy csak legalább azt a sikerélményt magamnak akartam tudni, hogy mindenhova csak egy művet írok. Ha kedvet kaptatok hozzá nyugodtan töltsétek ki ti is ^^

You Might Also Like

0 megjegyzés

Subscribe